Ekonomi

Önümüzdeki yıl ulaşım yatırımlarının yüzde 64’ü demiryollarına yapılacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, önümüzdeki yıl yatırım bütçesinin yaklaşık üçte ikisini hızlı ve konvansiyonel demiryolu projelerinin hayata geçirilmesi, mevcut yolların, araç filosunun, istasyon ve istasyonların modernizasyonu için harcayacak.

Sürdürülebilir ekonomik büyümeye büyük katkı sağlayan demiryollarının artan değerine bağlı olarak, bakanlığın hızlı tren işletmeciliği başta olmak üzere yatırımlarına önümüzdeki yıl da devam edilecek.

Demiryolu yatırımları kapsamında planlanan hızlı ve konvansiyonel demiryolu projeleri hayata geçirilecek, mevcut yollar, araç filosu, istasyon ve istasyonlar modernize edilecek, araç yaş ortalaması düşürülecek, elektrikli ve hibrit araç sayısı artırılacak. arttırılabilir.

Bakanlığın yatırım gerçekleşmelerinde demiryolu bölümünün payı 2013 yılında yüzde 33 iken bu oran 2022 yılı Eylül ayında yüzde 52’ye ulaştı. 2023 yılı yatırımlarında demiryolu şubesinin payının yüzde 64 olması hedefleniyor.

Hızlı tren hatlarındaki artışa paralel olarak elektrikli tren setleri ve hızlı tren setleri üretimine ağırlık verilecek, çevreye duyarlı ve emisyon azaltıcı projeler hayata geçirilecek.

Hayata geçtiğinde turizmden lojistiğe kadar birçok departmanı etkisi altına alacak projelerde son durum şöyle:

Ankara-Sivas YHT’de yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağlandı

Bu kapsamda Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı ile ilgili çalışmalar devam ederken, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bütçede yer alan hattın altyapı çalışmalarında yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağlandığını bildirdi. Bakanlık müzakereleri 393 kilometre uzunluğundaki ve 27.4 milyar liraya mal olan hızlı tren sınırında sinyalizasyon yazılımı, test ve devreye alma çalışmaları devam ediyor. Nisan 2023’te proje tamamlandığında seyahat süresinin 12 saatten 2 saate düşürülmesi hedefleniyor.

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin mevcut altyapı yapım işleri TCDD Genel Müdürlüğü tarafından yapılırken bu yıl şubat ayında yer teslimi, eylül ayında ise kontrollük ve kontrollük çalışması yapıldı. Banaz-Salihli-Menemen ve Polatlı-Banaz bölümleri için danışmanlık. ve müşavirlik ihaleleri için ön yeterlik teklifleri toplandı. Değerlendirme süreci devam eden proje, İç Anadolu’yu Ege’ye bağlayarak ulusal demiryolu ağının entegrasyonuna katkı sağlayacak. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı’nın 2025 yılında tamamlanması ve mevcut durumda 14 saat olan 824 kilometrelik Ankara-İzmir arası mesafenin 3,5 saate inmesi planlanıyor.

Bir ucu Avrupa’ya uzanan 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule (153 kilometre) kesimi için yapım çalışmaları devam ederken, denetim, müşavirlik için yeniden ihale yapılacak. ve hat ile ilgili mühendislik hizmetleri. . Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule kesimi ile Karaman Ulukışla Hızlı Tren Hattı’nın 2024 yılı sonunda tamamlanması bekleniyor.

Konya, Karaman ve Kayseri’den yüklerin Mersin Limanı’na daha hızlı nakledilmesi planlanan 419 kilometrelik hızlı tren projesinin 102 kilometrelik Konya-Karaman kesimi 8 Ocak’ta hızlı tren işletmeciliğine açıldı. Güzergah uzunluğu 241 kilometre olan Karaman-Niğde (Ulukışla)-Mersin (Yenice) etabının 135 kilometrelik Karaman-Ulukışla etabında altyapı ve üstyapı çalışmaları devam ediyor.

Adana-Mersin ortasındaki altyapı işleri dahil olmak üzere Mersin Adana-Gaziantep Yüksek Hızlı Tren Hattının üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon işlerinin ihalesi ile ilgili olarak kalan altyapı işleri, 1. ve 2. Adana-Mersin ortası ve Çukurova Havalimanı ile ilişkisi. Firma ile sözleşme imzalandı ve Mart ayında yer teslimi yapıldı. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın 2025 yılında tamamlanması planlanıyor.

242 kilometre uzunluğundaki Sivas-Erzincan Demiryolu Hattı’nın inşaatı 2 etap halinde devam ediyor. Bu kapsamda yapım çalışmaları devam ederken, 74 kilometrelik birinci bölümün (Sivas-Zara) sözleşmesi imzalanıyor. 168 kilometrelik Zara-Erzincan bölümünün de projeleri hazırlandı.

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı ile bağlantılı 201 kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının Bursa-Gölbaşı-Yenişehir (56 kilometre) bölümünde altyapı çalışmaları devam ederken, 95 kilometrelik Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimi alt yapı işleri ile üst yapı ve EST imalatı. İşlerin ihalesi yapıldı, sözleşmesi imzalandı. Hattın 2024 yılında tamamlanması bekleniyor. Gebze – Sabiha Gökçen – Yavuz Sultan Selim Köprüsü – İstanbul Havalimanı – (Çatalca Bağlantısı dahil) Hızlı Demiryolu Projesi 120 kilometrelik hızlı tren sınırının maliyeti belli oldu 4 milyar Euro olarak belirlenirken, Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı ve Çatalca kısmındaki proje çalışmaları tamamlandı.

Ayrıca 142 kilometre uzunluğundaki Yerköy-Kayseri Yüksek Hızlı Tren Projesi için 10.1 milyar liralık proje tutarı belirlendi. Aralık 2021’de gerçekleşen ihalenin ardından bu yılın başında proje sözleşmesi imzalandı. Bunlara ek olarak geçen yıl 192 kilometrelik Aksaray – Ulukışla – Yenice Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi’nin ihalesi yapıldı ve sözleşmesi imzalandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Etlik Evden Eve Nakliyat
Başa dön tuşu